D2 6.Hafta 6.Sınıf: Ayıkla Pirincin Taşını

Senaryo 1 Yağmur’un Antrenmanı

Yağmur okulun basketbol takımında oynamaktadır. Haftada üç gün (pazartesi, çarşamba ve cuma) antrenmana gitmektedir. Antrenman günlerinde antrenman çantasını yanına alması gerekmektedir.

Antrenmanı 15.30’da okul çıkışı yapmaktadırlar ve antrenman çantasını unutursa eve dönüp alması için zamanı kalmamaktadır. Ders saatlerinde cep telefonu kullanamadığı için antrenman çantasını antrenman günleri sabahtan yanına alması gerekmektedir.

Yağmur süreci sağlıklı yürütebilmek için telefonunun takvim bölümünü ayarlamıştır. Yağmur’un algoritmasında her şeye karşın aksayan bir şeyler olmuştur.

Algoritmasını düzenleyebilmesi için Yağmur’a yardımcı olur musunuz?


Senaryo 2 Asansör

Ercan okuldan çıkınca çalışmak ve ödevlerini yapmak için dayısının iş yerine gitmektedir. Dayısının iş yeri çarşıdaki Günay Han’ın 7. katındadır. Handa bir asansör yer almaktadır ama kat düğmelerinde sorun bulunmaktadır. Asansörde 8 katlı düğme sistemi olmasına karşın asansör yalnızca 5. kata kadar çıkmaktadır. Yani siz gitmediği katların düğmesine bassanız bile asansör kabini sizi 5. kata götürmektedir.

Ayrıca, çocukların yalnız başına binmelerini engelleyebilmek için de min. 30 kg. yük sınırı vardır.

Asansörü çalıştıran algoritmayı kurarken yapılan hatayı nasıl giderebilirsiniz? Yardımcı olur musunuz?


Senaryo 3 Ayla’nın İndireceği Uygulama (ÖDEV)

Ayla yıl sonunda sunacağı proje için çok güzel bir kaynak internet adresi bulmuştur. İnternet sitesi araştırmaya çok uygundur ve Ayla’nın araştırmasını destekleyecek bir uygulama yazılımı içermektedir.

Yazılım bilgisayara indirilebilir olmakla birlikte bunun için bazı izinlere gereksinimi vardır. Uygulama 12 yaşın altındakilerin kullanımına açık değildir. 12-15 yaş aralığının kullanabilmesi

için SMS onaylı veli izni gerekmektedir. Gelen onay kodu üç defa üst üste yanlış girilirse sistem girişe izin vermemektedir. 15 yaş üzeri yaş grubu ise kullanabilir.

Tüm ölçütler çerçevesinde Ayla’nın bilgisayarına indirmek istediği uygulama yazılımının algoritmasını kontrol eder misiniz? Aşağıda Ayla’nın algoritması görülmekte . Doğru sıraya koyarak defterinize yazınız.

  1. Başla
  2. Kısa mesaj gönder
  3. Kod yanlış ise 7. adıma git.
  4. Sayaç değişkenine 0 ata.
  5. Sayaç değerini 1 arttır.
  6. Veli cep telefonu iste.
  7. “İndirme işlemi kullanımınıza açılamamaktadır” yaz.
  8. Yaş değerini oku.
  9. Yaş 12’den küçük ise 13.adıma git.
  10. Sayaç değeri 3’ten büyük ise 13. adıma git.
  11. Kısa mesaj ile gönderilen onay kodunu oku.
  12. Dosya indirme işlemini yap ve 14. adıma git.
  13. Yaş 15’den büyük ise 12. adıma git.
  14. Bitir.

Ayıkla Pirincin Taşını Oyunları /// Bu oyunları oynamak için belirli komutlar verilmiş. Komutları seçerek köpeğimiz Maskot’u oyun topuna ulaştır ve böylece algoritma adımlarını dizmiş ol. Oyun 3 ayrı seviyede ve ayrı ayrı kodlanmıştır.



Akış Şeması Tamamlama Etkinliği /// Ehliyet Alınıp Alınamayacağına Karar Veren Programın Akış Şemasını İçeriğini Düzenleyiniz

Haftanın Kazanımı: 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.