D2 5.Hafta 6.Sınıf: Farklı Yollardan Aynı Çözüme

5. Haftayla birlikte labirent etkinliğimizi yapacağız ayrıca algoritma ve akış şemalarını blok kodlamaya aktarmaya başlayacağız.

Bilge Çiftliği /// Bilge çiftliğinin sevimli civcivi kaybolmuştur, yön tuşlarını kullanarak onu evine ulaştıralım.

X’den Y’ye Sayı Toplama Oyunu /// X’den çıkan kişinin aşağıdaki sayı toplamlarına ulaşacak şekilde Y’ye varmasını sağlayacak algoritmaları geliştiriniz. Kural: Geçilen yoldan bir daha geçilemez. Toplamı elde etmek için en az 2 sayı alanına uğrayın. Aşağıdaki örneği inceleyebilirsiniz.

  • 10
  • 7
  • 18
  • 2

Soldaki örnekte 5 sayı için çözüm örneğinin çizimi görülmekte.

Akış Şeması Konu Tekrarı /// Akış şeması afişi indirmek için

Başla – Bitir: Akış şemasının başlatır ya da bitirir.

Veri Girişi: Kullanıcıdan değişkenlere değer okunduğu şekil

İşlem: Kodun verileri işleyeceği yer. Örneğin iki değişkendeki değerin toplanması.

Ekran Çıktısı: İşlenen verinin değerinin ekranda gösterir.

Karar Verme: Mantık işlemi ile akışın içinde dallanma sağlar. Örneğin; sayı > 100 gibi.

Örnek 1: Bir ders için not ortalamasını hesaplamanın akış şeması ve denemek isteyenler için scratch kodlaması

Örnek 2: Kullanıcının girdiği sayının pozitif mi negatif mi olduğunu bulan programın akış şeması ve scratch kodlaması

D2 5.Hafta 6.Sınıf: Farklı Yollardan Aynı Çözüme” konusunda Bir Fikir

  1. Öncelikle emeğinize sağlık hocam.Paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim. Örnek 1 de bütün girişler için 1. Sınav Notunu Girin yazıyor buda öğrencilerin aklını karıştırıyor. 1. Sınav 2. Sınav ve Etkinlik diye olması gerekiyor.Sanırım gözünüzden kaçmış.Tekrar herşey için çok teşekkür ederim İyi çalışmalar.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.